Iranese homo-executie blijkt verzinsel

Thu Jul 28 17:16:14 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Die andere 4000 en alle vrouwen hadden ook hun misdaden begaan zogenaamd.

 Maar dit geval ligt dus anders. Het ging om twee criminelen die samen een
 kind verkracht hadden. Het woord 'homoseksualiteit' komt zelfs niet voor
 in het persbericht van Reuters.

 Daarenboven komt het bericht van een onderafdeling van Reuters die zich
 toelegt op schending van de mensenrechten. Er is dus geen enkele reden om
 Reuters niet te geloven (trouwens: Reuters verbetert ook fouten in z'n
 berichtgeving en men is niet teruggekomen op dit persbericht van gisteren).

 De schending van de mensenrechten die Reuters aankaart, is de doodstraf
 voor dergelijke overtredingen door jong-volwassenen en kinderen. Dat lijkt
 mij een nobel iets. Maar gestraft behoren verkrachters wel te worden.

 Men kan niet tegen een veroordeling zijn omdat de straf barbaars is. Die
 straf volgt immers op een misdrijf. Men kan ook niet tegen een veroordeling
 zijn omdat homoseksualiteit in ons land geen misdrijf is. Ook als de mis-
 dadigers in kwestie homo zouden zijn dan doet dat niets af aan het misdrijf
 waarvoor ze veroordeeld zijn: (groeps)verkrachting van een minderjarige.

 Waar het jou om gaat is dat homoseksualiteit geen misdrijf is en niet be-
 straft kan worden met de doodstraf in landen waar ze nog wel als een mis-
 drijf beschouwd wordt. Dat ben ik met je eens, trouwens.

 Ik vind dat levenslang voor Mohammed Bouyeri ook barbaars...