Persbericht: 'Amsterdam wordt hel voor ongelovigen'

Sat Jul 23 11:17:27 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Zojuist schreef ik:
>Ik ben trouwens heel benieuwd wat er gebeurt als ook hier een terreuraan-
>slag plaatsvindt (ik kan, bij wijze van spreken, haast niet wachten tot
>het zover is).

 En daarna lees ik, op zoek naar het persbericht waarin staat dat behalve
 Van Aartsen en Verhagen ook onze Bert Bakker tekende voor het stuk van
 Van der Laan - een stuk dat de laatste volstrekt afwees -, het volgende...

 Bron:  De Volkskrant
 Datum: 23 juli 2005

 'Amsterdam wordt hel voor ongelovigen'
 --------------------------------------
 Van onze buitenlandredactie

 AMSTERDAM - Amsterdam zal tot een 'hel' worden gemaakt voor ongelovigen,
 net als Londen door de aanslagen van 7 juli. Ook Rome en Denemarken zullen
 worden blootgesteld aan 'een bloedige oorlog', omdat ze net als Nederland
 'de Amerikaanse ongelovigen' in het Midden-Oosten steunen.

 Dit staat in een internetverklaring van de 'brigades van Abu Hafs al-Masr',
 waarin ze vrijdag de verantwoordelijkheid voor de aanslagen van donderdag
 in Londen opeisen. De komende dagen zal de jihad in volle hevigheid los-
 barsten, aldus de verklaring, waarvan de echtheid niet vaststaat.

 --------
 (c) 2005 PCM