Geef je stem een positief geluid

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jul 22 22:35:42 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger,

Peter Slegers verbaaste zich als nieuw (en waarschijnlijk ook weer ex) lid
over de toonzetting en mate van agressie op deze lijst. Jij reageerde
onmiddellijk in  je bekende afbrekende stijl. Daar reageerde ik weer op, als
het zonnetje in huis:-)

Ik weet zeker dat je mij, noch mijn achtergrond, goed of zelfs maar een
beetje kent. Jouw Ikke, ikke, ikke komt voort uit jouw eigen perceptie van
D66, die niet meer mag meewerken aan Balkenende. Dat bericht je op deze
lijst en daar ligt jouw belang.

Als ik kijk naar de mensonterende omstandigheden in het Zimbabwe van Mugabe,
vraag ik me af, wat Ger hier doet. Als er ergens mensen zijn, die lettrelijk
vechten voor hun leven, is het daar wel. Om maar een plaats te noemen. Of
Polen, maar ja, dat zijn buitenlanders en die houden we liever buiten de
deur. Natuurlijk gaan we wel zelf zo goedkoop mogelijk bij C garnituur
kruideniers boodschappen doen, want we zijn Hollander of niet. Het liefst
met de auto, want we kunnen nog steeds meer zonnenschijn gebruiken, en met
de fiets wordt die ozonlaag nauwelijks aangetast.

Kijk, als chronisch zieke zou ik kunnen kiezen voor de WAO; medisch is daar
geen enkel bezwaar tegen. Maar dat wil ik niet. Dus werk ik door totdat het
niet meer gaat, en solliciteer zelfs weer, want dit kabinet is minder voor
HBOonderwijs dan ik zou willen (en daar zie je mijn belang bij dit kabinet
terugkomen). En als ik niet meer kan werken op de beoogde werkplek, werk ik
thuis vanaf de computer, en schrijf ik in het kader van een Prismareeks over
mijn contacten met de vakbeweging in het algemeen en Ger in het bijzonder.
Wellicht noem ik het de Ideeën deel II of  De Gedachten, deel I.

Goede vakantie,

Tjerk