D66 en Rozenkruizer

Sun Jul 17 09:48:54 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Het is best eng, omdat mensen zich zo kunnen verschuilen, achter hun God
>of hun vorige of toekomstige leven, ongrijpbaar zijn voor feiten en
>argumenten, de werkelijkheid in het hier en nu, zo altijd wel een fictieve
>zin kunnen geven aan gevaarlijke onzin.

 Precies.

 Ik heb de laatste tijd gewezen op de relatie tussen de duurzame energie en de
 nazi's, de Rozenkruizers en de nazi's, het 'Vooruit' en de nazi's, en onze
 regering en de nazi's. Gisteren bleek dat allemaal samen te komen bij Atlantis,
 Intelligent Design en vorige levens - een mens moet er maar opkomen.
 Er kruisde zelfs even een vliegende schotel voorbij.

 Op zoek naar meer vond ik dit stuk (uit november 1994 - de auteur, journalist
 van het jaar 2000, kon onmogelijk weten dat Aso eraan zat te komen):
     http://www.groene.nl/1995/30nov94/kompess.html
 Na het lezen van dit stuk vrage men zich af:
   * Is het toeval dat Balkenende op Harry Potter lijkt ?
   * Is het toeval dat we geregeerd worden door een liberalistische secte ?
   * Is het toeval dat Nederland als land en samenleving in elkaar zakt ?
   * Is het toeval dat steeds meer mensen dit kabinet met de nazi's gaan
     vergelijken ?
   * Is het toeval dat men streeft naar een groot Europees rijk (EU) ?

 De mythomanie die in dit artikel wordt beschreven zou met gemak kunnen ver-
 klaren waarom Nederland stapje-voor-stapje een compleet gekkenhuis aan het
 worden is, waarom het nuchtere verstand volkomen ontbreekt en waarom lieden
 als Ayaan Hirsi Ali of depressie-psychiater Frank Koerselman, de guru van
 Hans Hoogervorst met z'n genezende magneten, uberhaupt een kans krijgt.

 Dat er momenteel iets buitengewoon raars met dit land en z'n bestuur aan
 de hand is, is wel duidelijk. Dit artikel geeft een verklaringsmodel: de
 paranoide figuren waarvan gewag wordt gemaakt, hebben in Nederland de macht
 gegrepen...

 In Elsevier van 18 december 2004,
     http://216.239.59.104/search?q=cache:www.elsevier.nl/magazine/artikel/asp/artnr/16639/jaargang/60/week/51/
 zegt Van der Laan:
    'Ik vind het streven het volk te verheffen hopeloos achterhaald'

 Kortom: we moeten 'Vooruit' en het volk trappen we maar de grond in.