Geen stimulerende maatregelen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Jul 10 14:08:25 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Economische hervormingen alleen bij economische gunstige omstandigheden -
wat een rare kerngedachte is dat. Moet Nederland nog meer het moeras in met
het huidige neolib beleid? Wat een krom denken van dogmatici.

Ook geen enkel weerwoord over mijn opmerkingen over het cyclische,
verergerende, beleid van Balkje-2. Hieruit blijkt temeer het ideologische,
starre karakter van de huidige D66-ploeg.

Men verzint voor de burgers alleen sigaren uit eigen doos (schoolgeld
opheffen zal wel leiden tot minder sociale uitkeringen; spaarloon
openstellen) in plaats van een echt stimuleringsbeleid. Men speelt de ene
sociale groep (lagere middenklasse) uit tegen de andere (lagere
arbeidersklasse, werklozen). Dat is het antidemocratische damspelletje van
Zalm en zijn domme secondanten Brinkhorst, Dittrich en Bakker. En kom nou
ook niet met de smoes dat de economische politiek van de EU een tijdelijke
hogere staatsschuld verbiedt - zie Duitsland, Italie e.a.

Kortom, men is zonder politiek debat, laat staan een referendum, bezig
dwangmatig het Amerikaanse model in te voeren. En dat vind ik dubbel abject.

hv,u
------