Sun Jul 10 11:59:15 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Toevallig staat er een exemplaar van het WRTV, World Radio & TV
>Handbook in m'n kast

 Toevallig: bij mij ook (een oudje trouwens - maar het meeste klopt nog
 wel). Leg die naast Figuur 2 (eigenlijk Tabel 2) van Van der Laan en
 men ziet dat deze figuur niet klopt. Van der Laan refereert naar TNO
 maar die heeft het uit de Tros-kompas of zo. Deze figuur dient de lezer
 te misleiden (boodschap: klein landje heeft veel zenders, staat boven
 grote landen met weinig zenders - neen dus, dat is uiteraard onzin).

 Behalve naar het WRTH had men ook naar Astra kunnen refereren; daar
 staan immers vrijwel alle zenders online. Maar men weet dat soort
 dingen domweg niet. Te technisch, vrees ik...

 Over techniek gesproken: Afgaande op het persbericht van de minister-
 raad/RVD/EZ klopt er ook niets van het energie-rapport (er staat hoe-
 genaamd niets in - en dat in een week dat de olieprijs even op 62
 dollar/barrel stond - of men zou eruit willen opmaken dat Nederland
 kerncentrales gaat bouwen in het buitenland).