VN schetst volledig ander Van der Laan-scenario

Sun Jul 10 21:03:10 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vrijwel elke zondag-avond lees ik de Vrij Nederland.

In de VN van deze week staat een volledig ander Van der Laan-scenario
dan datgene dat de afgelopen twee weken in de media circuleerde.

In het stuk wordt beweerd dat het rapport van Medy Van der Laan niet
geschreven is door de staatssecretaris zelf (integendeel, die vond het
maar niets) maar door het trio Verhagen-Van Aartsen-Dittrich - met
steun van EO en KRO.
Sterker nog: Medy Van der Laan zou keer op keer Roger van Boxtel van de
NPS op de hoogte gehouden hebben van wat hem al dan niet boven het hoofd
hing - vandaar 's mans luchtige reactie op het stuk in de Telegraaf (waar
de waarheid in bleek te staan).

Waar of niet - dit scenario sluit in elk geval haarfijn aan op datgene
dat ik hier zelf meldde. Het ligt voor de hand dat het waar is. Waarom
zo'n Van der Laan in dat geval niet gewoon opstapt...? (Idem dito de
vleugellamme Pechtold).

In de VN van deze week tevens dat het kabinet in feite niet meer regeert
maar onder curatele staat van de -voortdurend etende- fractievoorzit-
ters van CDA/VVD/D66.