Hoe staat het er ook alweer voor met... De oorlog tegen het terrorisme

Dik geensloof at YAHOO.COM
Sun Jul 10 04:19:20 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

--- Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl> wrote:

> Dag Dik, Lenny, of hoe je maar mag heten.

Terzake?

> Sinds het bestaan van legers.
> In theorie heb je natuurlijk gelijk; de praktijk is
> anders. Zelfs in Nederland.
> (Over naïeviteit gesproken zeg.)

Dus het leger regeerd in Holland?
Politiek kunnen ze nog geen deuk in een pakkie boter
slaan!
Lamenielache

> gebeurd
>
> Of het werkelijk een eenmansactie van die
> kolonel was, betwijfel ik.
Dus ben je het met me eens?

Maar het is bijvoorbeeld
> best mogelijk dat Amerikanen - die in dit soort
> kwesties wat minder naïef zijn - hebben gezegd:
> "Dik (of Lenny, of hoe die kolonel ook maar heet)
> kom er gezellig bij staan", en dat die kolonel dat
> heeft gedaan, zonder enig benul van de implicaties.

Alles is mogelijk...
> Zoals gezegd: het Nederlandse leger is wereldvreemd.
>
> Het is ook best mogelijk dat de Nederlandse legertop
> die kolonel doelbewust naar het podium heeft
> gestuurd.
> Die kolonel wordt daar niet minder een clueless
> meeloper van nietwaar?

Dit ging niet over "meelopen" als persoon..
Je let niet echt op he?

> Je bewering dat het Nederlandse volk voor deze
> beschamende toestand heeft gekozen slaat echt
> nergens op. Het is eenvoudigweg nooit aan de orde
> geweest.

Waar heb ik dat gezegd?

> bevelsstructuur
>
> Ik ben niet in dienst geweest, als je dat bedoelt.
> Natuurlijk weet ik heus wel hoe de bevelsstructuur
> werkt. Het principe is likken naar boven, trappen
> naar onderen; de politiek zoveel mogelijk onkundig
> houden - want dat zijn allemaal burgers en dus
> sukkels
> die er niets van begrijpen en je je speeltjes
> afhandig
> willen maken.
Ignorantie is geen excuus voor arrogantie of valt het
bovenstaande onder het hoofd hasty generalizations?

> Daar hoef je helemaal niet voor in dienst te zijn
> geweest;
> wat memoires lezen van generaals die niet worden
> gehinderd door bescheidenheid of een realistische
> kijk op hun eigen functioneren volstaat.
Dat advies ga ik zeker en vast opvolgen

> Verder kan ik je Catch-22 van harte aanbevelen.
Jouw argumenten hebben inderdaad wel wat van Catch 22.
Je geeft het eerst toe en dan kom je met andere
mogelijkheden...
Catch 22 is gewoon een boek, geen leefregel Erik!

> We verschillen daarover blijkbaar van mening. Dat
> is niet erg; ik leer graag iets bij. Maar het zou
> dan
> wel aardig zijn als je je opvatting ook eens zou
> onderbouwen, in plaats van met goedkope retoriek
> je opponent aan te vallen.

Niks retoriek, en al helemaal niet goedkoop.
Terzijde
Mijn 2 daagse cursus: Negotiation&Demonstration
Techniques kost $1,500 per dag+exp. 15 people or less.
Lots of rhetorica in that!
On Topic
Jij sprak van Hollanders als "meelopers", en ik
bestrijd dat met onderbouwing (waar, wannneer, hoe, en
wie) als zijnde "meedoeners". Conclusie daarvan: als
je klappen uitdeelt kan je ze terug verwachten. Bijna
iedereen leert dat al vroeg in het leve

> IJzersterke argumentatie Dik. Of Lenny. Of hoe je
> ook maar heet.
Och arme

> Erik vdMb

Lenny of Dik of hoe ik ook maar heet!