Hoe staat het er ook alweer voor met... De oorlog tegen het terrorisme

Fri Jul 8 15:37:13 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 8-jul-05, at 14:37, de Vieze Man gewerd ons:

>  Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>,
>
>  Erik, je hoort het verschil te kennen tussen een metafoor en de werke-
>  lijkheid.

Ja, daar gaan we weer.
Waaruit blijkt nu eigenlijk dat ik dat verschil niet ken?

> Jij pinpoint de zaak nu op de handjes

Nee.

> terwijl het er om gaat
>  dat het de heren zo'n aanslag goed uitkomt

Dat beweert u. Maar enig bewijs voert u er niet voor aan.
Weet u hoe we dit noemen?
Borreltafelpraat, meneer Fluks.

>  Kennelijk ben je het niet met me eens en mag ik van jou daarbij niet
> af-
>  geven op de 'normen en waarden' die hierachter liggen

Inderdaad, u mag daar niet op afgeven.
Dit is een *discussie*lijst. Hier dient u uw standpunten
dus te onderbouwen. Als u gewoon iets mals wilt
roepen staan u legio Internet-'fora' ten dienste.
Niet hier s.v.p..

> (raar, ik dacht dat
>  onze beider visies op dit punt toch niet erg uiteenlopen).

Het verschil *kan* bijna niet groter zijn; ik benadruk
immer dat men standpunten moet onderbouwen;
u tatert maar raak vanachter dat bord voor uw kop.

>  Hoe dan ook: voor mij, als vrijzinnig democraat,

Dat bent u helemaal niet; u bent een racist.

> Het gaat er om om wat mensen doen.

En wat doe *u* dan eigenlijk, als ik vragen mag?
Want daar gaat het toch om?

>  Nadat ik opmerk dat een niet op tijd rijdende metro in Mokum er vooral
>  voor buitenlanders is

Zou u uw racistische praatjes willen staken en gestaakt
willen houden, meneer de racist? Dankuwel.

> (en dus ongeschikt voor een bomaanslag), zegt Erik,

Hoeveel nationaliteiten waren er onder de slachtoffers
van de aanslag op het WTC, meneer de racist?
Nou?

>  Wie zeg dat ?

Dat zegt u, meneer de racist.

Mag ik nu trouwens nu eens een helder antwoord op de
volgende vraag: houdt u paspoortcontroles in de metro,
meneer de racist? Ja of nee graag.
En indien niet; zou u dan eens kunnen uitleggen waar
u uw mening op baseert dat er in de metro nagenoeg
alleen buitenlanders zitten? 'Zwartjes' bedoelt u toch?
U gaat daarbij toch af op huidskleur, meneer de racist?
Of niet soms?

> Het valt als metroreiziger elke keer op dat hoe verder men
>  de Bijlmer inrijdt hoe minder Nederlandse passagiers er zijn.

Nee.

Wat u eigenlijk bedoelt, meneer de racist is, "die paar keer
per jaar dat ik (Fluks) in de metro zit, valt het me elke
keer weer op hoeveel zwartjes er in zitten."

> Een beetje
>  terrorist kan daar dus niets mee. Wat heeft die aan opgeblazen
> Ghanezen ?

Nog 1 zo'n opmerking en ik ga aangifte doen.

Ik laat hier geen bevolkingsgroepen beledigen.
Ook niet door een halvegare die niet eens in staat
is zijn abjecte opvattingen behoorlijk te onderbouwen.
Is dat duidelijk?

Erik vdMb