Duurzame energie: Waar wordt zonnewarmte gebruikt om pepermuntjes te maken ?

Wed Jul 6 10:08:05 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat het grote probleem van vandaag in
 Nederland de nagativiteit is. Met name vanuit de politiek horen we al
 tijden niets vrolijks meer. Zelfs Hoogervorst heeft het door - zij het dan
 dat die z'n negativiteit op de rest van de mensheid projecteert.

 Deze dagen bereiken we een nieuw dieptepunt van negativiteit.

 Gisteren schreef ik op deze lijst m.b.t. Duurzame Energie:
  http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0507&X=&L=d66&P=R8572
>Toevallig heeft EZ gisteren z'n 'DE'-website geupgraded (...) De objectid's
>17334-17347, 17349-17376 en 23930 refereren naar 'DE', niet alleen de pagi-
>na's waar daadwerkelijk naar gelinkt wordt.

 Vandaag is mij gebleken dat hier beslist geen sprake zij van toeval, noch
 van het upgraden, noch van het feit dat er daarbij veel onbenulligs door
 EZ wordt weggemoffeld. Het enige toeval was dat ik het gisteren vond, meer
 niet.

 Men was namelijk een beetje in paniek bij EZ (Brinkhorst loopt door de
 gangen en scheeuwt 'het licht gaat luit, het licht gaat uit' - zoiets dus).

 Wat is er aan de hand ?

 Zoals uit de websites die ik gisteren gaf blijkt, vallen 'energiezaken'
 in Nederland niet alleen onder EZ maar ook onder VROM, VW en LNV, rege-
 ren is immers vooruitzien en de toekomst ziet er verbrokkeld uit.

 Vandaag opent Cees Veerman van LNV in Delfzijl een 'oliemolen' waarmee
 koolzaad wordt vermalen tot dieselolie-surrogaat.
    http://www.newsbank.net/_payment/order/391388776/inp/2005/07/06/T002.htm
    http://www.xea.nl/advies-algemeen.php?type=toon&id=029-6275
 Schijnt 'ppo' (pure plantaardige olie) te heten. Paniek in de EZ-tent want
 journalisten dreigen gisteren en vandaag op websites van de overheid te
 gaan kijken wat Nederland zoal presteert op DE-gebied. Een afgang dreigde.
 Dus werden rap de websites aangepast.

 Dat was er aan de hand.
 Pure negativiteit van EZ.
 Meer niet.

 Het initiatief van de akkerbouwers is daarom natuurlijk niet minder aardig.
 Ik referereerde vorige week naar iets soortgelijks (toen ik zei dat we de
 Markerwaard en mogelijk de Waddenzee moeten inpolderen om zoiets te doen
 - maar dan serieus).