D66-prominenten schrijven brief

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jul 1 23:12:06 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Het is me duidelijk en ik deel je mening, we moeten eerst maar weer eens in
de oppositie. Maar ik zou toch ook willen, dat het met dit land goed blijft
gaan en dat wij daaraan meewerken; het nadeel van de oppositie is dat
vrijblijvende gekef (Halsema van Groen Links zat er gisteravond ook
behoorlijk naast met de toepassing van de abbb's op een beleidsvoornemen;
Kant van de SP stelt alleen maar vragen, omdat ze zelf ook niet weet hoe het
verder moet), terwijl ik meer houd van aanpakken en zelf doen.

Ik heb zelf hier wel eens gememoreerd, hoe je al doende je zelf steeds meer
conformeert aan je omgeving, voor mij als raadslid aan ambtenaren, en ik
constateer daadwerkelijk, dat onze huidige fractie zich aan hun
gesprekpartners van een vooral ruraal ingestelde partij conformeren en daar
nog trots op zijn ook (terwijl ik een paar weken geleden 3 wethouders van
het CDA in Utrecht sprak -na afloop van de wedstrijd Marokko-Chili- die alle
drie spontaan over hun nek moesten van Balkenende).

Het is een begrijpelijk proces, maar ik kan mij niet identificeren met Joop
Atsema, die gisteren nogal verontwaardigd reageerde op de samenvatting van
een NOS journalist van de woorden van Medy van der Laan over de
mogelijkheid, dat NPS alsnog zou blijven bestaan.

Neen dus, daar hoef ik het niet mee te doen.

Groet,

Tjerk.