Medy legt het model nog even uit op ons netvlies

Fri Jul 1 12:30:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Ik vind je opmerking over het bewaren van mythisch, spiritistisch en ander
>sektarisch materiaal toch een beetje barbaars. Het behoort nu eenmaal tot
>de cultuur van de middenklasse en enkele bourgeois om zich als een gek te
>gedragen. Dat hoef je niet te verdoezelen. Het vormt juist een uitdaging
>om natuur- en sociaalwetenschappelijk zulke uitingen in een hoekje te
>houden en te analyseren.

 Je hebt gelijk.

 Je kan het inderdaad zien als een interessant gekkenhuis met mooie ouwe
 prenten en dito manuscripten.

 Probleem is natuurlijk dat er mensen zijn die deze flauwekul geloven en
 er naar handelen. Die bestuderen dit soort materiaal niet als cultureel
 of psychiatrisch verschijnsel maar die putten er hun pseudo-inzichten
 uit. Die link met de nazi's (daar vindt men dus weer veel over - en ook
 ik moest er van de week een paar keer aan denken met die duurzame energie)
 is heel raar. Er wordt door sommigen in de politiek wild getoverd (daar
 geloven ze dus zelf in).

 En dan willen ze de publieke omroep opheffen.