Europese grondwet

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Jan 31 15:38:28 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert wrote:
> <...>

> <...>
>
> Hoe denk je dat het /nú/ geregeld is dan? Beter?
> Dan zou ik me nog maar eens goed in het huidige recht verdiepen.

Waar het om gaat is dat regeringen zich dienen te houden aan
gemaakte afspraken. Dat is hier het punt. Sinds Irak weten
we dat die daar nogal gemakkelijk overheen stappen. Zelfs om
te voorkomen waarvoor ze zelf zeggen op te komen.

De reeds bestaande regelingen vervangen door een EU grondwet
is dus zinloos, en al evenmin waardevol. Dat nog los van de
belabberde inhoud. Het wordt er namelijk niet beter op, of
duidelijker of helderder. Niets van dit alles.

Politieke partijen die iets anders beweren moeten dat maar
eens hard maken. Regeringen die iets anders beweren moeten
dat maar eens hard maken.

Ook Dominee Balkenende komt met niet meer dat een preek.
Ongelovigen moeten over de streep worden getrokken, op
straffe van maatschappelijke uitsluiting. Want, hij vindt
dat je hen niet serieus moet nemen en met propaganda moet
proberen over te halen zonder hen inhoudelijke antwoorden te
geven.

Henk Elegeert