Referendum in de Europese grondwet

Sun Jan 30 22:07:54 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>:
>Noem mij het artikel waaruit blijkt dat die Grondwet een referendum
>uitsluit?

 ??

 Dat is toch juist het punt ?

 Ik zocht toch een artikel dat het referendum REGELT ? Dat is er dus
 niet. We mogen in Europees kiesverband twee dingen:
  * Kiezen voor een Europees parlement (dat opieuw niets te zeggen
    heeft - dus waarom zouden we ?).
  * Kiezen voor de gemeenteraad in de gemeente waar we wonen (ook als
    dat in een ander land is).
 Meer te kiezen is er niet.

>zaken die niet benoemd worden zijn niet per definitie verboden.

 Tja, geloof je het zelf ?

 Ik zal jou niet 'achterlijk' noemen (want dat ben je niet). Maar
 naief dus wel. Moeten we voor een constitutie zijn in de hoop dat
 die constitutie wordt veranderd door een Europees parlement dat
 geen bevoegheid heeft die constitutie te veranderen en dus eerst
 die bevoegheid moet krijgen van mensen die daar geen enkel belang
 bij hebben ?