Referendum in de Europese grondwet

Sun Jan 30 21:15:08 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder over de Europese grondwet:

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>:
>Het woord 'tomatensoep' komt ook niet in die grondwet voor.

 Daar je eigenlijk wel een punt... waarom staat dat er niet in ?
                                                               :-)

 Ik meen dat ik ook een punt had: een referendum over een (zogenaamde)
 grondwet die geen referendum toelaat. Uiterst cusieus - zoiets kan
 alleen maar in Europa.

 Voor wie een voorstander is van een referendum (als D66'ers worden
 we geacht dat te zijn) zou het wat raar zijn om voor iets te stemmen
 dat het referendum uitsluit. En dat nog wel bij referendum...

 Ik zie de relevantie van jouw tomatensoep-variant bij nader inzien
 niet zo. Waarom leg je niet uit dat het volgens jou prima is om bij
 referedum voor iets te stemmen dat jou en mij voortaan het recht op
 een Europees referendum ontzegt ? Waarom zou die constatering 'ach-
 terlijk' zijn ?

 Lijkt mij toch een serieuze kwestie die weinig uitstaande heeft met
 iemands soep-voorkeur.