Ga onrechtmatige zaken vooral niet melden

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Jan 27 09:35:29 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Klokkenluider Bos voor rechtbank Rotterdam
28 januari 2005, 08:28:30
ROTTERDAM (ANP) - Klokkenluider Ad Bos moet vrijdag voor de rechtbank in
Rotterdam verschijnen. Hij wordt beschuldigd van het omkopen van een
ambtenaar van Rijkswaterstaat.
Bos, die het ondershands maken van prijsafspraken en het illegale
vooroverleg in de aannemerij eind 2001 aan het licht bracht, noemt zijn
vervolging ,,een aanfluiting''. ,,Ik heb zeven jaar mijn burgerplicht gedaan
en ik word vervolgd voor een kleinigheid'', zei hij twee maanden geleden
toen hij de eerste rechtszitting bijwoonde.
Bos en zijn raadsman C. Korvinus hebben onder anderen Tweede-Kamerlid
Marijke Vos (GroenLinks) opgeroepen om te getuigen. Vos leidde de
parlementaire commissie die de bouwfraude in 2002 onderzocht. Dat onderzoek
was gebaseerd op de schaduwboekhouding die Bos als directeur van het
Groningse bouwbedrijf Koop Tjuchem had bijgehouden van het gesjoemel door
bouwbedrijven.
Zo zie je maar weer dat je zaken die het daglicht niet kunnen verdragen maar
beter voor je kan houden. Je wordt er voor gestraft als het enigzins kan.

Ger