Om de vrijheid van de burgers te beschermen is het erg belangrijk dat we potentiele terroristen opsporen en achter slot en grendel zetten (2)

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jan 28 00:26:45 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Je schreef:
> Ik proef zo iets van: de God van de liberalen is de vrijheid, wie geen
> liberaal is, is tegen de vrijheid, dus een (potentiele) terrorist en moet
> derhalve achter slot en grendel.

Kennelijk vertaal je het isme in liberalisme in een dogma en dan moet er een
God zijn met een grote G of een god met een kleine g (vrij naar Wijers). Er
was een god (met een kleine g), en dat was Thorbecke, van oud zeer rechts
liberaal tot jong zeer links en vrijzinnig liberaal (welke partij is dat
eigenlijk, de frisse limoenen van Halsema?) aanbeden. Maar ja, dat is
hooguit antropomorf en ook al niet serieus te nemen.

Bestaat er ook nog iets met liberaal zonder dogma of axioma?

Groet,

Tjerk