Onzinnig patent

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jan 26 01:35:43 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Onderstaand vorige-week-toegewezen patent is weer zo'n voorbeeld van een
> zinloos patent dat slechts obstructief en kostenopdrijvend zal werken.
> Dat zijn van die patenten die slechts een (triviaal) 'business process'
> patenteren en waarvan je onmiddelijk weet hoe het werkt zelfs als je
> slechts de samenvatting hebt gelezen. Niks innovatie dus.

Precies dat laatste, Mark.

Niet de innovatie zelf is inzet, maar tal van onzinnige
beschermingsconstructies, en die slechts contra productief
uit zullen werken is voor mij reden tegen die
software-patenten te zijn.

Nog los even van de concurrentie vervalsing die daarvan het
gevolg is en die ten koste gaat van ons allen.

Henk Elegeert