Disfunctioneren politie+justitie oorzaak van de volkswoede

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Tue Jan 25 13:56:13 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Misschien is het wel een tikje naief van je, Fritz, als je denkt dat een
log ambtelijk apparaat als dat van de politie rekening gaat houden met
het tere kinderzieltje van de automobilist :-)

Maar serieus, het is best een goed idee om alle boetes cumulatief te
beschouwen, d.w.z. iedereen heeft een 'blijde rijder' score, elk
akkefietje dan gaan er punten af, als je netjes rijdt loopt je score
langzaam op naar 100%, en de boetes zijn afhankelijk van je score. Raak
je negatief dan kom je in de 'speciale gevallen' categorie.

Dikke BMW's voor wie de boete niet meer dan een fooi voor de politie is
na een copieus diner worden automatisch hoger aangeslagen naarmate ze
meer regels aan hun laars lappen, smalle beurzen zullen vanzelf hun
eigen (lagere) boete-'pijngrens' op gaan zoeken.

Eventueel kan de score ook per auto geadministreerd worden (lijkt me een
stuk makkelijker), dan speekt de familie elkaar er maar onderling op aan.

Bart Meerdink