Hirsi spreekt !

Tue Jan 25 10:10:32 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja, Mark,

Vooralsnog neem ik vooral onder een bepaalde ethnische groep onverholen racisme en fascisme waar. Dat omdraaien tot de dreiging dat dat racisme en fascisme omslaat in fascisme tegen hen zoals voor en tijdens WO II vind ik nogal vreemd. Dat fascisme nemen we wel waar in sommige landen waar een bepaald geloof een absolute meerderheid vormt. Ook daarin zie ik niet de logica dat dat ineens in zijn tegendeel omslaat. Ondanks alle terechte kritiek op het neo-kolonialisme. Eerder lijkt het onverholen racisme en fascisme een reactie op de onderdrukkng en het gebrel aan eigenwaarde, zoals ook de Duitsers een mindere positie in Europa compenseerden met grootheidswaan.

Fritz