Hirsi spreekt !

Mon Jan 24 21:00:21 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>
>Of nog erger, is dat wat Hirsi Ali ook in Nederland wil...?

 Ergens in het begin begon ze het klassieke fascisme (dat woord viel
 niet) te verdedigen. We moesten 'ons', liberalen, verenigen tegen de
 vijand want anders raken 'wij' verdeeld. Dat 'wij' is dus de definitie
 van het fascisme. Vandaag heeft Wilders haar de rug toegekeerd -einde-
 lijk doet'ie iets verstandigs. Ook andere 'bedreigden' zouden niet met
 dit juffie rond de tafel willen zitten... Zo wordt 't nooit wat met
 die Nobelprijs voor de Vrede...  :-)

 Ik blijf het jammer vinden dat Fritz steeds zo getuigt van haar geloof
 in plaats van uit te leggen wat hij in haar ziet.

 Men kan beter achter Wilders aanlopen dan achter Hirsi Ali, lijkt me.
 Een verstandig mens loopt trouwens nergens achteraan. Die denkt zelf.
 In elk geval bespaarde het Buitenhof ons 60 jaar Auschwitz (er staan
 ons de komende dagen weer heel wat violen te wachten) - hoewel: ook
 weer een beetje niet, natuurlijk. Het lijkt me wel duidelijk wat voor
 soort 'liberale democratie' Hirsi Ali voor ogen staat.
 Anderen trouwens ook, getuige:
    http://www.nrc.nl/ANP/BIN/ANP-240105-378-anp.html
 Alwaar:
    Donner erkende dat aan fundamentele vrijheden van mensen gekomen
    kan worden. Hij wees erop dat het strafrecht langzaam aangepast
    wordt aan de huidige tijd, zodat justitie zich steeds pro-actiever
    probeert op te stellen om misdrijven te voorkomen. Het kabinet
    verruimt ook de mogelijkheden om bepaalde beroepsmatige activiteiten
    te verbieden, als er bijvoorbeeld in het onderwijs of door een
    religieus leider aangezet wordt tot haat of geweld.

 De gekte woedt dus al in alle hevigheid.
 Wat men al niet aanricht teneinde het woord 'immigrant' te vermijden.