Disfunctioneren politie+justitie oorzaak van de volkswoede

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Mon Jan 24 10:55:00 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart,
Kan me meestal wel vinden in je opinies. Met het bekeuringen gebeuren is er
toch iets anders aan de hand als je naar fritz luistert. Hij, en vele ander
oplettende burgers, weigeren enige help aan de politie vanwege de bonnen
terreur voor de kleinste overtredingen of onoplettendheid.
Er is geen land in europa waar je zo dikwijls op de bon wordt geslingerd als
het vrije holland. Het razzia achtige stoppen van dikwij;s honderden autos.
8000 auto's controleren op drankgebruik en minder dan 1 ,5 procent boven de
limiet van 6 promille vinden waar in etc etc. Kortom die terreur kan niet
simpel afgedaan worden als een extra wegenbelasting.

Er zijn op z'n minst 3 plausibele redenen aan te voeren voor de terreur, ten
eerste het milieu dat geloofd geen mens meer, ten tweede verkapte wegen
belastingbelasting dat zou kunnen, alhoewel ik zelf meer in de derde
mogelijkheid geloof. Namelijk, de burger onder de duim houden door min of
meer constante druk van deze overheid zodra de burger zich in de openbare
ruimte waagt. Oppressie dus.
Oppressie van de oppassende burger die dat soort druk helemaal niet nodig
heeft om zich "redelijk" te gedragen. Met als netto resultaat, een
recalcitrante burger die weigert de politie een handje te helpen om de ECHTE
boeven te vangen. Ze pakken dus de verkeerde partij, op de verkeerde manier
aan!! Terwijl de kleine criminaliteit nog eens een schepje erop doet door
diezelfde welwillende netjes belasting en bekeuringen betalende burger
(bijna) ongestrarft een oor aan te naaien. Omdat het de politie maar niet
lukt een effectief kleine criminaliteit beleid te voeren.
De politiek en de overheid denken door dit soort terreurbeleid goed gedrag
van die burger af te dwingen. Helaas werken ze aan de verkeerde doelgroep,
die dan ook nog eens op Wilders gaat stemmen vanwege zijn frustraties. Een
lose/lose/lose plan
Om deze keuze af te doen als misplaatste wegenbelasting is veuls te kort
door de bocht. In het onwaarschijnlijke geval dat het enkel een misplaatste
wegenbelasting is, zou het bewijzen hoever de overheid van de burger
afstaat. Redeloos, Radeloos, en reddeloos

Yowsa!
Lenny op Zondag

>From: Bart Meerdink <bm_web at xs4all.nl>
>To: Discussielijst over D66 <D66 at NIC.SURFNET.NL>
>Subject: Re: Disfunctioneren politie+justitie oorzaak van de volkswoede
>Date: Sun, 23 Jan 2005 15:47:54 +0100

knipjeknipje

>Wat de boetes betreft, beschouw ze gewoon als een soort spelletje. Een
>variabele extra wegenbelasting/kilometerheffing waaraan je je kunt
>onttrekken als je slim meespeelt (door op de regeltjes en de pakkans te
>letten). Geen bekeuring: gewonnen, wel een bekeuring: niet goed genoeg
>opgelet. En je helemaal onttrekken aan deze extra wegenbelasting, dat
>lukt haast niemand. Het is gewoon een (kleine) post in het auto-kosten
> [...]

Play online games with your friends with MSN Messenger
http://messenger.msn.nl/