Hirsi spreekt !

Sun Jan 23 20:34:44 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

M'n hemel, wat sloeg Hirsi Ali bij Het Buitenhof een wartaal uit.

Ze is aanzienlijk gekker dan ik dacht. Ze sprak zichzelf continu tegen en
heeft voortaan een gelukkige jeugd gehad waarover wij niet meer van haar
mogen praten (hetgeen we toch al niet deden, dat deed ze altijd zelf).

Veel gezeur over gewetenssvrijheid, (dat schijnt te betekenen dat zij voor
anderen uitmaakt wat anderen mogen denken), de 'liberale democratie' (zeg
maar: de favoriete staatsvorm van engerd Bush), de 'liberale beginselen'
(die voor haar geen beginselen blijken te zijn maar de geloofspraxis) en
verder sloot ze -net als haar grote voorbeeld Bush- voortdurend haar ogen.

Ze deed mij denken aan die rare Bagwan - die kwant ratelde ook altijd maar
door over helemaal niets. De interviewer, Witteman, had haar wel eens wat
vaker in de rede mogen vallen als ze weer eens begon te dazen.