Disfunctioneren politie+justitie oorzaak van de volkswoede

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Sun Jan 23 15:36:42 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat je schrijft klopt inderdaad.
We zijn het met z'n allen zat dat daders niet worden aangepakt en
slachtoffers wel.
Ik schreef eens dat we last hebben van de politie en geen gemak.
Maar in het geval van die achteruitrijdende mevrouw is er toch wel iets
anders aan de hand volgens mij.
Het is gewoon een doodnormale reactie dat je door het lint gaat als je
groot onrecht wordt aangedaan.
Het resultaat van die daad is disproportioneel, maar volgens mij niet
vooropgezet, dus reden voor een verzachtende omstandigheid.
En nu we het er toch over hebben (over de reactie van "de" Marokkaanse
gemeenschap):
Het probleem is dat "de" Marokkanen zich niet als individuen in de
Nederlandse gemeenschap gedragen, maar altijd als groep.
Dat moeten ze toch eens afleren.
Dat groepsgedrag veroorzaakt problemen, want de gemeenschap gaat ze dan ook
als groep beoordelen.
Het is niet meer "een jongen", maar "een Marokkaan", niet meer "wat een
klootzak is dat", maar "daar heb je weer zo'n kut-Marokkaan".

Glenn Mellonius