Persverklaring Hirsi Ali: opmerkingen

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Jan 19 20:22:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Fritz van Rikxoort
>Dan heb ik meer gehoord, live, dan jij.

Zou kunnen, ik haalde een tien minuten videootje van nos.nl/nieuws

>Ik heb haar uitgebreid horen vertellen hoe ze over van alles denkt,
>en ik herken daar het liberalisme in.

Ik vond de politieke kant van haar verhaal uitermate zwak.

>Overigens zijn er conservatieven die zich liberaal noemen en kunnen
meningen
>verschillen over wat liberaal is.

Klopt, ik denk dat ze zich dan ook beter thuis voelt bij Geert Wilders,
die ik niet als liberaal zou typeren. In dat VN interview van een
anderhalf jaar geleden schreef ze ook dat ze vooral Wilders als
bondgenoot zag binnen de VVD fractie en dat ze met hem strategieeen
besprak om de VVD fractie op hun lijn te krijgen. Ze wilden de VVD
fractie toen al ont-liberaliseren en meer in de richting van het
conservatisme sturen.

En ik weet niet of Wilders zich nog liberaal noemt, maar volgens mij
heeft hij niks met het liberalisme..

Groeten,
Mark Giebels