Is VVD-leider van Aartsen een andersdenkende ?

Tue Jan 18 11:02:00 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Weer een en al onsamenhangende generalisaties, Marc,

Van Aarsten vind het beeld dat mensen die zoals jij denken schetsen onjuist
is, omdat Ayaan noch de VVD iets tegen het vrije denken inclusief
irrationale geloven heeft. Dat valse beeld ontkent hij, en hij voegt er aan
toe net als andere politici en partijen misstanden te willen bestrijden.
Daarvoor zijn politici en politieke partijen ook aangewezen. En niet om weg
te kijken als misstanden samenhangen met of voorkomen onder bepaalde groepen
waarover sommigen met de vreselijkste termen aankomen zetten als er
feitelijke en rationele kritiek is.

Misschien kun je nog eens proberen op te houden niet alleen de uitspraken
van anderen te verdraaien, maar ook om anderen waarvan ik er maar eentje ben
in een niet bestaand zelf verzonnen generaliserend hokje te plaatsen. Dan
zijn rationale gedachten in je hoofd en gedachtenwisselingen ook als je van
mening verschilt weer mogelijk.

Fritz