Irak

Sat Jan 15 20:45:23 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Men moet wachten op het verloop van de Iraakse verkiezingen. Dan zijn er
twee mogelijkheden:
  1. Het wordt een enorme puinzooi.
     Dan moet men dus snel wegwezen. Zoiets als de VS die Zuid-Vietnam
     destijds zijn ontvlucht.
  2. De verkiezingen zijn een doorslaggevend succes.
     Dan is men niet meer nodig; het 'doel' is bereikt.

Men moet dus ongeacht wat er tijdens de verkiezingen gebeurt oppikken
als 'een signaal van het Irakeze volk' en daar een-en-dezelfde conse-
quentie aan verbinden. Sterker nog: men zou zich kunnen terugtrekken
en een traantje wegpinkende verzuchten dat men 't liefst nog een tijdje
zou zijn gebleven - zoiets doet 't altijd prima in de media. Balkenende
die een beetje snottert in een enorme zakdoek, ik zie 't zo voor me,
prachtig gewoon.   :-)

Okee, het is flink hypocriet maar oorlogsmisdadigers hangen nu eenmaal
graag de vredesduif/het slachtoffer uit.