Identificatieplicht / D66-voorzitter: "of reutelt de onderbuik"

Fri Jan 14 19:54:46 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>
>Wat ik ervan begreep is het nut dat mensen die zich misdragen of wetten
>overtreden niet anoniem de dans kunnen ontspringen, geen valse indentiteit
>kunnen opgeven. En dat er geen legitimatieplicht is anders dan wanneer er
>iets aan de hand is.

 Maar dat was, excusez le mot, niet de legitimatie van de regeling. Aso
 voerde haar in in het kader van het 'veiligheidsbeleid'. De vraag zou
 dus moeten zijn of de veiligheid in Nederland toeneemt als mensen, die
 geen kwaad in de zin hebben, worden verplicht om een persoonsbewijs bij
 zich te dragen. Iedereen kan inzien dat zoiets volstrekte onzin is.

 Oftewel: Aso loog weer eens vrolijk op los.

 Dat persoonsbewijs heeft maar 1 reden: te legitimeren (heb je dat woord
 weer) dat Aso HELEMAAL NIETS aan het veiligheidsbeleid hoeft te doen.
 Puur nihilisme, dus.

 Ik vond dat Pechtold een goed verhaal hield. Hij werd afgelopen weekend
 geinterviewd door BNR nieuwsradio en zei zeer zinnige dingen.

 Marc Fluks, Amsterdam