Propaganda was Re: Tekst: Doodseskaders in Irak?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jan 14 14:20:00 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> tot

> Daar lijkt het sterk op.

Kortom: niet het feiten complex en de afhandeling daarvan
ligt straks de kiezer ter beoordeling voor, maar de
waardering voor het opgevoerde stukje toneel?

Anderzijds, hier ligt ook geen taak voor de overheid en ik
verwijs maar naar de artikelen daarover in de grondwet.

Het doet me - via een omweg - een beetje denken aan een
burgemeester die ik onlangs in Premtime zag staan liegen
over wie volgens hem wie te lijf waren gegaan. Geheel in
strijdt met de feiten die hij ook op grond van zijn functie
en daarnaast de aanwezig geweest zijnde (kwam er bij uit)
politicus heeft moeten kennen.

Op grond waarvan een jongeman nu zijn ontslag dankt. Immers,
de burgemeester - normaliter een gerespecteerd man/vrouw -
heeft dat voor de camera verklaart.

Volgens hem hadden die 'Lonsdale jongeren' (door diezelfde
burgemeester gezien als extreem rechts) een groepje
marrokanen met stokken etc bewerkt. Echter, de jongeman is
bij dat hele incident niet aanwezig geweest. Bovendien
werden de door de burgemeester genoemde "Lonsdale jongeren"
dus zelf bewerkt. Jongeren, die van een
herdenkingsbijeenkomst van een overleden vriend terugkwamen,
en wat te eten gingen halen.

> Het was Balkenende die riep dat we elkaar met woorden......... etc.

Dat is 'em, Ger.

> persoon en
> werkt.

> Nee, voor geen meter, net zo min als in de rest van de kliek van deze
> coalitie.

Ze gaan inderdaad zelf nogal raar om de waarden en normen.
Die noem ik dan ook steevast paarden en wormen, omdat ze -
anders dan je zo mogen verwachten - een ander doel dienen.

> Nou ja, man.

Je twijfelt? :)

> een

> Doe maar niet, de bak zit al zo vol.

Als het aan Balkenende ligt, maar zijn we nu vrij dan te
zeggen (schrijven) wat we vinden? En trekt hij zich
uberhaupt iets aan van de kritiek op dat door hem gevoerde
wanbeleid?

Maar inderdaad overvol. De meerderheid in dit land immers,
Ger, en dan hou je nog een paar bewakers over.
Goh, het lijkt wel een paralell met het beeld voor de
huidige situatie.

> Die deden hier nog in oorlogstijd, deze dominee probeert het in vredestijd.

Nou ja, Vrede. Hij heeft zelf besloten deel te gaan nemen in
een oorlog om reden van WMD. Daarvan is na twee jaar zoeken
nog sdeeds niets gebleken. Men is met dat onzinnige zoeken
nu ook maar opgehouden. Had Saddam dus toch gelijk, mogen we
concluderen. Je mag je zelfs afvragen of de inspecties van
de VN wel ergens op stoelden.

> veel

> Moeten wij  nu ook brommen Henk, wat denk je?

Ik denk dat we al brommen, Ger. Ik zou ons allen graag
bevrijdt zien van die mallote oorlog en waar we helemaal
niets te zoeken hebben.

Op zijn best kun je nog zeggen dat we (Nederland) trachten
het spectakel van de Amerikanen niet verder te willen voeden.

Maar als je mij vraagt of wij daar met een vredesmissie
bezig zijn, dan kan ik dat toch niet echt beamen.  Daar heb
ik toch echt andere beelden bij. Beelden waarbij men (alle
partijen) actief meewerken in eenzelfde richting in ieders
(gerechtvaardigden) gerespecteerde belang.

Ik ben nog op zoek naar volksvertegenwoordigers die zich
werkelijk voor de vrede in willen zetten. Dit kabinet het
vuur over de rechtmatigheidsvraag hen voortdurend aan de
schenen wil leggen en blijven leggen.

Ken jij daarvan (een) voorbeeld(en)?

Henk Elegeert