Waar blijft de ophef...

Ricardo Santos de Crux koppigestijfman at HOTMAIL.COM
Fri Jan 14 00:37:19 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sorry meneer Fluks, er ging iets mis.

Quoting "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>:

>  Ja, die stond er wel op. Vandaar dat ik er naar refereerde met dat er
>  geen sprake was van een doofpot. Okee, ik had daarin ongelijk, maar dat
>  wist ik dus niet. Het valt dus zeer in jou te prijzen dat je de zaak
>  aanvulde.

Daar kom ik zo op terug.

>  Hopelijk praten (mailen) we langs elkaar heen ? Mogelijk heb jij een
>  update naar de pvda-site gemaild die er pas uren later opstond en

Nee, stond er meteen op.

>  toevallig heb ik er daarvoor reeds naar gerefereerd ? Of heb je het
>  klokje van je PC teruggedraaid ?

De systeemtijd laat ik door een timeserver afhandelen.

>Hier is dus iets raars aan de hand...

Dat valt wel mee. Je hebt 'bijdrage' en 'reactie' met elkaar verward.
Eigenlijk niets bijzonders, want ook *hier* heb je vaak de threading
stukgemaakt door je reactie als nieuwe bijdrage te posten.

>  Is voor mij geen punt. Ik werk onder Linux en kan simpelweg een
>  account onder jouw naam aanmaken en vervolgens onder jouw naam
>  de meest vreselijke dingen posten. Ik kan ook het domein van m'n
>  computer instellen... dus als ik jou was, dan zou ik mij maar
>  niet tarten...   :-)))

Daar heb je geen Linux-bak voor nodig.

>  Raar. Dat zou met een bevestigingsmail te ondervangen moeten zijn.

Ja, maar ook dat is niet waterdicht, zoals je zelf al aangeeft. Zo kan ik
hier bijvoorbeeld rustig posten onder een andere naam. Zolang ik
maar een emailadres gebruik dat op deze lijst is geabonneerd.

(Dit soort dingen hebben we in het verleden Hooligan Hein aan het
verstand proberen te brengen, maar dat was onbegonnen werk.
En zoals wel vaker wanneer een niet al te snugger persoon wordt
geconfronteerd met zijn eigen onbenul, ging hij wild om zich heen
slaan. Een zekere Mairsil, die nota bene schreef dat hij bereid was
Hein op zijn woord te geloven hoewel een door Hein gepostte mail
wegens het soort hierboven geschetste problemen niet als bewijs
kon gelden, werd door Hein voor 'Maislul' uitgekreten, en de hele
lijst werd door hem voor 'Internetproleten uitgemaakt. En passant
kondigde Hen aan dat hij zijn toon niet meer zou matigten.
Helemaal geen sprake dus van 'lik op stuk beleid' zoals hij deze
lijst tientallen malen heeft proberen wijs te maken, maar gewoon
van de veel voorkomende combinatie van monumentale domheid
en eigendunk. Enige tijd later had onze eminente mediator de zaak
zozeer uit de hand laten lopen door zijn weerzinwekkende getier,
dat hij de hele lijst maar heeft opgeheven.)

(Hein heeft zelf ok weleens met identiteiten gespeeld, zal ik maar
zeggen, en ondervond toen meteen hoe lastig het is om geen sporen
achter te laten. Onder de naam die ik nu even heb geleend postte
hij hier een bericht dat eigenlijk was bedoeld als afkomstig van Hein.
Ook viel in de long header van berichten die zijn vriend 'Ricardo'
zou hebben gepost aanvankelijk te lezen dat ze afkomstig waren
van "Hein's beest" op a2000.nl.)

Wat is nu de conclusie? Dat dat hameren op een naam op Internet
nergens op slaat. Ook als er wel een naam wordt genoemd, is er
helemaal geen garantie dat een bericht ook werkelijk van de bij
die naam behorende persoon in kwestie afkomstig is.
Dat heb je hierboven aangegeven door de mogelijkheden van je
Linux-bak te noemen, en daarmee ondergraaf je je eigen opvatting
over anonimiteit.

Nog een opmerking daarover: als je het niet in orde vint - speciaal
voor Hooligan Hein spel ik dat met een T - dat iemand anoniem
aantijgingen post, is het natuurlijk evenmin in orde dat ik die
anonieme aantijgingen opnieuw post nadat ze zijn gewist.
Toch vindt je dat in mij zeer te prijzen.

Kortom, je bedient je eigenlijk van gelegenheidsargumentatie.

Met vr.gr.,
Ricardo Santos de Crux

Chatten met je online vrienden via MSN Messenger. http://messenger.msn.nl/