Doodseskaders in Irak?

Albert Willemsen awillemsen03 at FREELER.NL
Mon Jan 10 10:29:57 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bert,

Vanochtend viel ik zowat van mijn stoel: de VS overweegt doodseskaders op te leiden in Irak. Als dat bericht juist is (bron is Newsweek), toont dat aan dat Amerika moreel en politiek het spoor volledig bijster is. Alleen al de gedachte is volstrekt verwerpelijk. Voeg dit bij de gang van zaken in Abu Graib, Guantanomo Bay (nu ook permanente detentie zonder vorm van proces), en de recente benoeming Gonzales en je ziet met wat voor regime we te maken hebben!

Nederland is medeplichtig aan wat er in Irak gebeurt, en D66 is de partij die deze coalitie mogelijk heeft gemaakt. We bewandelen nu de weg van Colijn, we kijken de andere kant op terwijl we weten wat er aan de hand is. VVD en CDA willen zelfs nog langer blijven. Bert, doe iets want dit gaat helemaal mis.

Groet

Albert