What the hell happened in Fallujah?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Jan 8 16:49:52 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een Voorspoedig 2005, gij allen.

Bart Meerdink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tuurlijk wel, Bart. Volgens mij ben je 'een beetje zwanger'.
Proficiat. :)

Dat men er geen verantwoording over af wenst te leggen, geen
perspectieven heeft, geeft aan dat het ondoordacht heeft
plaatsgevonden. Ook daaraan is deze Nederlandse Regering
mede schuldig.

Er wordt - zo begrijp ik - naarstige gezocht naar
parlementariers die de hun opgedragen taak ook nog serieus
nemen wensen te nemen. Velen hebben zich - in strijdt met
die hen opgedragen taak - mondddood laten verklaren , en
verschuilen zich massaal achter het eigen gelijk (dat van de
partijpolitiek).

> Dat soort
> denken is wat me stoort in het stukje (het meest recente) dat ik van
> VPRO journalist Stan van Houcke las. Volstrekt eenzijdig in de richting
> van de 'underdog'.

Bart, dit type afleiding(smanoeuvre) stoort me.

> Ik word als lezer graag met wat meer respect bejegend
> (en daar hoort ook een wat beknoptere stijl bij).

Welke soort denken betreft het dan, Bart?
Het is me wat al te beknopt.

> Ik ben niet blij met de Nederlandse meeloperij met Bush&Co, en we hadden
> niet in Irak moeten zitten

Eens.

> (en de VS ook niet),

Ook eens.

> maar ik ben wel
> overtuigd van de goede bedoelingen van het Nederlandse beleid.

Nou moe, dit soort redeneringen!!!! Het stoort me, Bart, en
zo krijg je ook werkelijk alles goed geluld.

Maar die lijn van redeneren deugd niet, Bart.  Ik kan jou
ook van alles aandoen, mits met goede bedoelingen, en/of ik
andere daarvan kan overtuigen? Bart, kom ...

> Wel moet met alle macht gestreefd worden om andere (niet-militaire)
> middelen te vinden/creeren om mensen die zich van het staats-apparaat
> van een land meester gemaakt hebben (Saddam, Mugabe etc) van de macht te
> zetten.

Je vergeet Nederland te noemen, Bart en een D66 dat de
democratie en de vrijheid van mensen zo hoog in het vaandel
heeft. Dat dat met geweld uitdraagt en de wereld voorhoud
als rolmodel.

> Helaas ligt dat werk min of meer stil (de VS zien meer in wapens).

Nou, Nederland daar weg uit Irak. Kan mogelijk ook de
discussie weer op gang.

Henk Elegeert