Vlaams belang ook bij andere partijen

Thu Jan 6 16:02:14 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 6-jan-05, at 10:15, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Het was in de buurt van het Centraal Station. Ik heb begrepen dat dat
>  nu juist de ergste buurt is. Het was donker, een deel van de straat-
>  verlichting deed het niet, de luiken van huizen waren gesloten (de
>  huizen waren dus ook donker), overal liepen dealende Marokkanen die
>  je zaten in te schatten, het was doodstil, en het motregende ook nog
>  eens licht. Het was alsof ik in het decor van een horrorfilm liep.

En was het dan de schuld van de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen
dat de straatverlichting het niet deed, of was het de schuld van de
Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen dat het motregende?
("Wat men daar aan immigratie-problematiek ziet, tart elke
verbeelding.")
Of was het de schuld van de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen
dat men in België gewend is 's avonds de luiken voor de huizen te doen?
("Wat men daar aan immigratie-problematiek ziet, tart elke
verbeelding.")

>  Ik was op weg naar een lezing en daar aangekomen vernam ik door een
>  buurt te zijn gelopen waar voortdurend overvallen plaatsvonden; zelfs
>  de rijkswacht durfde die wijk niet in. Moest ik nog eens terug ook...
>  openbaar vervoer reed er niet, er reden geen auto's. Stilte kan vrese-
>  lijk zijn.

Er rijden ook taxi's in Antwerpen.
Trouwens, dat de Rijkswacht de wijk niet in durfde, is dat echt *waar*?
Of baseert u zich nu op 1 opmerking van 1 bezoeker van uw lezing?

>  Wat was ik blij toen ik weer in de trein zat. Tegen halftwee 's nachts
>  stapte ik uit op Amsterdam-Centraal. Overal mensen, overal politie,
>  overal licht, overal geluid. De sfeer was compleet anders.

Nou, als je in november 2001 's nachts over de Zeedijk liep kwam je met
wat mazzel twee agenten tegen, en het barstte er van de dealers.
Maar de straatverlichting deed het, dat is waar.
Het motregende er overigens wel; dat was dan wellicht de schuld van
de Marokkanen heer Fluks?

>  Neen, Mokum is zo slecht nog niet.

Inderdaad. En kunt u dan nu eens uitleggen waarom volgens u Nederland
1 groot Antwerpen wordt - waar men dan blijkbaar ook luiken voor de
huizen gaat doen en waar het ook motregent, en waar dan kennelijk
ook geen openbaar vervoer meer rijdt - en in hoeverre dit dan het
gevolg is van zoalss u stelt 'het ontkennen van het migratievraagstuk'?

Erik vdMb