Nieuw-rechts liberalisme: Paul Cliteur

Tue Jan 4 21:03:46 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, plagerig:
>Wat zijn de opponenten trouwens stil - ze zouden toch geen ongelijk
>hebben ?

 Lenny Bruce <lennybruce235 at HOTMAIL.COM> (ik had je niet op het oog):
>Je conclusie/suggestie hieronder over de moordoorzaak van van Gogh is
>nogmaals bewijs van je vooringenomen en befuddlede denkwijze...
                                         ^^^^^^^^^^
                                         Ik ben Pepsi-max addict, geen
                                         alcohol...   :-)
 Ik had het echter niet over Van Gogh...

 De afgelopen tijd heb ik gepoogd om alles tot z'n essentie terug te bren-
 gen daar waar anderen met de zaak op de loop gaan. Mijn eerdere opmerking
 daarover van vandaag haakt in op het feit dat anderen, afgestompt door
 jarenlang nihilisme, met deze mevrouw op de loop gaan zo gauw ze haar ont-
 waren. In feite ga ik helemaal terug naar 2002 om te begrijpen wat er aan
 de hand is met haar. Ik had even een tijd nodig om me niet te laten aflei-
 den door de ontsporingen na 2 november 2004 zelf maar minstens twee jaar
 verder terug te gaan en ook haar geloofsgenoten erbij te betrekken.

 Die Ephimenco is een aanzienlijk ernstiger geval dan Hirsi Ali maar hij
 spreekt niet aan, mensen gaan niet met hem op de loop, en daarmee is het
 effect dat van hem uitgaat zo goed als nihil. Maar bij Hirsi Ali is dat
 effect weer enorm groot. Ephimenco et al. hebben die Hirsi Ali dus nodig,

>een wetenschapper onwaardig.

 't Lijkt me zeer van belang dit soort tegendraadse analyses te maken daar
 waar de kudde op hol slaat. We zijn immers nog niet van deze mevrouw af;
 elk moment kan de vlam weer in de pan slaan. Vallen er meer doden ? Brandt
 er weer van alles af ? Gaat dit vreselijke kabinet de wet tot in het waan-
 zinnige aanscherpen omdat men niet bij machte is redelijke afwegingen te
 maken ? Dat soort vragen zijn toch heel belangrijk ?

 Best mogelijk dat ik een fout maak... maar dan moet je die ook kunnen aan-
 wijzen... citaten te over.