Nieuw-rechts liberalisme: Sylvain Ephimenco verzon correspondentschap

Sat Jan 1 18:19:52 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van de rechtse stal is die Sylvain Ephimenco een fraai exemplaar. De man
blijkt een enorme haat te koesteren jegens alles dat Nederlands is.

Hubert Smeets over de draai van 180 graden van Ephimenco:
   http://www.groene.nl/2003/0340/hs_essay.html
Citaat van Ephimenco uit 1996 op:
   http://www.johanvanderkeuken.com/site.php?language=en&page=articles&article=45
   En waarom niet een eigen Rotterdam Global Village met, bijvoorbeeld,
   Martijn Freling van CP'86 achter de camera en ikzelf in de rol van de
   Franse narco-toerist die door buurtbewoners met honkbalknuppels wordt
   begroet?
Eerst dacht ik dat dit in z'n linkse periode was, maar als men alle haat
van deze meneer leest... de kans dat het hier satire betreft, lijkt mij
bepaald niet groot.

Ik kreeg al een voorgevoel dat er iets beslist niet met deze meneer in de
haak zij toen ik hem poogde te Googelen in Frankrijk:
   http://www.google.com/search?q=Ephimenco+site:fr
Dat levert welgeteld 4 hits op (tegenover 6660 in Nederland) - en da's
voor 'de Nederlandse correspondent van Liberation' natuurlijk wel wat
weinig.

Hoeveel mensen buiten Nederland en Belgie weten eigenlijk een relatie
tussen Ephimenco en Liberation te leggen ?
   http://www.google.com/search?q=Ephimenco+Liberation+-site:nl+-site:be
Negen dus, maar de enige Fransman daarin,
    http://fr.groups.yahoo.com/group/suffrage-universel/message/1939
kent hem dus niet...

Tijd om bij Liberation zelf te kijken,
     http://www.liberation.fr/sitesearch/consult5/index.php

Inderdaad: het voorgevoel komt uit. Bij Liberation blijkt men dit heerschap
in 't geheel niet te kennen. 't Is allemaal fake.

Net als bij Hirsi Ali.