Nieuw-rechts liberalisme: Sylvain Ephimenco

Sat Jan 1 12:48:29 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van de week merkte ik het een en ander op over Sylvain Ephimenco en anderen,
   http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0412&L=d66&I=1&X=&P=R108534
...vandaag trek ik deze ultra-rechtse rakker maar effe na....

Ephimenco werkte ooit voor de linkse bladen De Groene en Liberation maar wordt
thans vergeleken met het Vlaams Blok/Belang,
   http://www.tijd.be/cultuur/boeken/artikel.asp?Id=1511994
Uiteraard is er een biografie op de Liberales-site,
   http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?interview&ephimenco

Gelukkig is er ook weerwoord:
   http://www.gebladerte.nl/10899f57.htm
Alwaar:
 * Met het grootste gemak stelt hij alle moslims collectief verantwoordelijk
   voor de aanslagen van 11 september 2001. Wie iets positiefs over Marokkanen
   schrijft, moet rekening houden met een afranseling via zijn columns en open
   brieven. Opiniemaker Sylvain Ephimenco is een van de meest verbeten moslim-
   bashers van Nederland.
 * Ephimenco is een typische populist wiens politieke kleur met de mode mee
   verandert. In meer linkse tijden was hij rood en richtte hij zijn pijlen
   op samenzweringen van "de corrupte elite", op bijvoorbeeld Lubbers
   of het koningshuis. Zoals meestal bij populisten ging het om oppervlakkige
   aanklachten zonder veel maatschappelijke analyse. De laatste jaren kleurde
   Ephimenco steeds bruiner en inmiddels is hij een rechtse populist.
                    ^^^^^^^
 Dat laatste klopt men mijn ontdekking dat er op een nazi-site een Ephimenco-
 forum bestaat:
     http://www.vrijepolitiek.com/SMF/index.php?topic=179.new
 Deze site presenteert zich als: 'Vrije Politiek, platform voor andersdenkenden'
                                 Kijk, daar hebben we dat vreselijke woord weer.
                                 Een nazi heet tegenwoordig een 'andersdenkende'.

 Effin, opnieuw een rechtse gek die een enkeltje op het vliegtuig richting Teheran
 verdient.

 Uiteraard doet Justitie niets, dat spreekt.