Lubbers bedankt personeel Unhcr

Thu Feb 24 12:01:32 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Steeds weer veronderstel je de schuld van Lubbers, Henk,

Het onjuiste van een aanraking bij het afscheid of het opzettelijk te laag
aanraken. Mij ging het erom dat beschuldigingen correct onderzocht worden,
alleen de getuigen waren relevant en die leverden geen bewijs. Recht is
daarmee afgedaan, de rest zijn politieke spelletjes.

Ik vind het kwalijk iemand die beschuldigd wordt zonder dat de aanklacht
bewezen wordt vervolgens eindeloos te blijven beschuldigen, al is het maar
omdat hij een woord of gebaar verkeerd zou doen bij zijn verdediging. Zo
gaat de Nederlandse politie en justitie ook weleens te werk helaas, als voor
onderzoek een schuld al vast staat in hun hoofden en elk tegenbewijs
terzijde wordt gelegd. Uitermate kwalijk gewoon.

Bovendien doe je net of de aandrang naar Lubbers eigenerbeweging alsnog af
te treden geheel niet bestaat. Dan zou Annan zijn ontslag moeten weigeren,
en helder moeten maken dat hij Lubbers als goede manager wil houden.

Fritz