Lubbers bedankt personeel Unhcr

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Feb 24 11:53:51 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny,

Voor zover ik de zaak heb kunnen volgen denk ik dat je gelijk hebt.

Zonder misbruik van positie (waaronder ongewenste intimiteiten vallen)
te willen bagatelliseren mis ik elk besef van proportie hier.

In vier maander broeden kan uit elke glimlach een liefdesverklaring
worden, uit elke kritiek een dodelijke belediging, uit elke
ongemakkelijke situatie een onherstelbaar affront.

Zo werkt het menselijk brein nou eenmaal. Zeker als men zich ongemerkt
verwijten maakt op het moment zelf niet wat assertiever te zijn opgetreden.

De mensen die op TV een blote borst belangrijker vinden dan obsceen
geweld en nieuws over oorlogsmisdaden zijn hopeloos verknipt. Moet je
die "Moral majority" (wat een newspeak!) serieus nemen? Je zou zeggen
dat het maar een klein percentage van de Amerikanen kan zijn, maar ik
vrees dat het de helft van de bevolking is, gezien de laatste verkiezingen.

Op de een of andere manier moet er in de VS een enorme druk tot
conformisme bestaan (bepaalde dingen mogen, andere niet, in een
zwart-wit categorisatie die het gezonde verstand tart).

Bart Meerdink