Lubbers bedankt personeel Unhcr

Wed Feb 23 14:11:51 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Erik van den Muijzenberg" <muijz at dds.nl>
To: "Fritz van Rikxoort" <fritz at rikxoort.demon.nl>
Cc: "D66 lijst" <D66 at nic.surfnet.nl>
Sent: Wednesday, February 23, 2005 1:58 PM
Subject: Re: Lubbers bedankt personeel Unhcr

> In theorie wel, maar in de praktijk zul je toch niet
> snel een klacht indienen tegen je baas. Tenslotte
> moet je met hem samenwerken en beslist hij over
> je aanstelling, promotie etc.

> Het is niet bekend wat er precies is gebeurd.

Er waren twee getuigen, wiens getuigenissen terzijde zijn geschoven.

> [...]
> Ook vreemd is het dat niemand eens met die
> mevrouw Cynthia B. is gaan praten. Maar
> misschien is dat wel gebeurd en had zij geen
> zin om journalisten te woord te staan.
> Tenslotte heeft ze haar aanklacht ook ingetrokken.

> Ik zie het niet als een draai van 180 graden.
> Het rapport is gelekt. daardoor is opnieuw
> opschudding ontstaan. Dat is een nieuw feit
> en op basis daarvan kun je best een nieuwe
> beslissing nemen. Ik heb niet de indruk dat
> Annan nu denkt dat de beschuldigingen wel
> waar zijn; hij vond alleen dat nu de commotie
> bleef aanhouden vertrek van Lubbers beter

Die commotie is zo groot als je hem maakt.
Een logische reactie was geweest dat het rapport bekend was en geen bewijzen
maar louter gezochte suggesties bevatte. Niets nieuws dus. Het was aan Annan
het lekken in te calculeren en eventueel aan te pakken of als onbeduidend
terzijde te schuiven.