Lubbers bedankt personeel Unhcr

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Feb 23 08:53:25 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Allemaal veronderstellingen zonder bewijs dat de beschuldiging na 4 maanden
> waar was,

Precies Fritz, laten we daarom alleen bij de feiten blijven.

> En als het al waar was, wat was er dan precies aan de hand?

Daar heeft ie zelf een mistdeken rondom opgetrokken en dat
had ie kunnen voorkomen door rustige af te blijven wachten
en niet in te gaan op de spookbeelden die hij nu zelf heeft
bekrachtigd.

> Een aanraking in aanwezigheid van anderen zonder passende verzoeken erbij.

Kijk, je beoordeling is er een die niet kan, Fritz. De dame
in kwestie is hier de enige die aan kan geven wat het was en
hoe dat op haar van invloed is geweest.

Misschien was ze wel verliefd op hem, maar vond ze dat
ongepast om daaraan gevolg te geven gezien het feit dat ze
daar haar werk had.

Maar we zouden bij de feiten blijven, en dus een ongewenste
aanraking. En daar is zij het zelf die daar over gaat.

> Mijn vraag was voor te stellen hoe je zelf als mens zou reageren als je
> beschuldigt wordt na 4 maanden zonder bewijs, zonder dat de getuigen het
> beamen. Familiair ja vond eentje, dat is positief, de ander was niets
> opgevallen. De rest is erbij gezocht.

Ik probeer me nu juist voor te stellen hoe het werkelijke
slachtoffer zich moet voelen. Hoe zij toe moet zien hoe hij
haar opnieuw tot middelpunt van hoon en spot tracht te
maken. De aanraking die hij dus even voordoet (alsof dat
enig bewijs zou vormen voor wat er werkelijk plaats vond) en
derhalve bekend dat een aanraking plaats heeft gehad.

En nu mag de (decorum verlies lijdende = verminderd sociaal
aanpassingsvermogen) dader daar ten overstaan van de hele
wereld zijn misselijkmakend spelletje mee spelen? Daarvoor
de media ge/misbruikend (sprak het rapport niet over
machtsmisbruik?) voor een al even misselijkmakende
denegrerend showproces.

Het beinvloeden van de publieke opinie? Middelen die haar
niet ter beschikking staan. Bovendien moet zij wel wachten
op afhandeling van het rapport alvorens daar iets over te
kunnen zeggen.

> En wat is de schoffering van Kofi Annan? Dat zijn vrouw die een goede
> bekende is en net op bezoek zou komen met respect en warmte behandeld wordt
> en voorgelaten wordt en vriendelijk een hand achter haar rug krijgt?

Ja, die zet Lubbers daarmee op een lijn. Kortom: hij zou
zich niets aantrekken van de ongewenste toenadering net
zoals hij dat met het slachtoffer deed.

Dat hij zelf nog steeds vindt dat hem niets te verwijten
valt maakt het er alleen maar erger op.

> Sorry
> hoor, ik krijg zo'n hand ook standaard achter mij van beleefde warme
> mensen,
> heel normaal.

Ja sorry hoor, mar jij bent hier niet de maatstaf der
dingen. Dat is in dit geval en vrouw die zijn handelingen
niet kon waarderen.

 > En doe het andersom ook, zeker bij oudere dames trouwens,
> gaat
> vanzelf, met alle respect, juist vanuit respect en elegance.

Dat is in jouw cultuur een redelijk aanvaardbare handeling
en een waar jij (en de ander) voor open staat. Dat is je
goed recht.

Ik stel vast dat het er dus een is waarin beiden zijn
'overeen gekomen' dat zulks is toegestaan.

Het onderhavige geval betreft nog steeds dat minstens één
kant die 'overeenkomst' niet wenste te onderschrijven.

Ook niet als daar hij ons en plein publiek op het verkeerde
been probeert te zetten.

Overigens, de VDD schijnt heel gelukkig te zijn met het
politiek spelletje van (g)Lubbers. Ze zijn massaal achter
hem gaan staan. Zie je wel dat het werkt als er gelekt
wordt! Goed gezien van Lubbers. Zal toch geen concurent
worden voor Wiegel, die ook al terug wil keren?

Henk Elegeert