Verhagen slaagt voor Donnerexamen

Tue Feb 22 19:13:13 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens, Mark,

Een recht zoals vrijheid van meningsuiting en deelname aan verkiezingen en
dergelijke betekenen altijd dat er GEEN toestemming VOORAF nodig is.
Dat laat onverlet dat ACHTERAF aan andere nevengeschikte rechten en plichten
dan de betreffende vrijheid getoetst kan worden.

Voorwaarden zoals leeftijd en inwonerschap regelen wie er rechten heeft,
maar inhoudelijke voorwaarden stellen en toetsen is van de zotte, en zou
toch betekenen dat een programma en eventuele parlementaire meerderheid om
bijvoorbeeld de grondwet te wijzigen bij voorbaat uitgesloten wordt.

Ben dus erg benieuw naar kamervragen aan minister Donner over de opvatting
en eventuele plannen van zijn politiek leider in het parlement.

Fritz