Lubbers bedankt personeel Unhcr

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Feb 22 18:42:14 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Blijkens hieronder staande verklaring van Annan, welke vanavond in de NRC
staat, wordt een en ander er voor mij niet duidelijker op. Zo is het wel
heel makkelijk een je onwelgevallig iemand weg te manouvreren.

"Omdat de vrouw die Lubbers vorig jaar wegens seksuele intimidatie heeft
aangeklaagd haar beroepszaak in november heeft ingetrokken en de zaak dus
nooit voor het VN-tribunaal is gekomen, schrijft Annan: ,,Ik wil ook
benadrukken dat hij niet schuldig is bevonden aan enig vergrijp. Mijn
besluit om zijn aftreden te aanvaarden, moet niet worden opgevat als een
bevinding van schuld.'' Verwijzend naar ,,het belang van de missie om
vluchtelingen overal ter wereld te helpen'', gaat Annan voort: ,,Spijtig
genoeg heeft de groeiende wolk van controverse het aanblijven van de heer
Lubbers onverenigbaar gemaakt met die belangen.'' Wie verantwoordelijk zijn
voor die controverse, schrijft Annan niet."

Groet,

Tjerk