Van misdunk naar misdaad

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Feb 18 17:17:19 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ja Marc, natuurlijk heb ik weleens van een hypothese gehoord.
> Maar Floeps presenteert zijn opvattingen helemaal niet als
> hypothese maar als iets dat niet anders KAN zijn. Als
> vaststaande feiten dus.

Dat KAN, maar KAN evengoed ook van niet. Want, juist
'vastaand' is het niet. Hij spreekt slechts van KAN in de
zin van 'zou kunnen'. Eerder een hypothese dus, dan een
vaststaand feit. Daarvoor dient de voortgang in het
feitencomplex te worden afgewacht, en kan dan pas het 'KAN'
worden beoordeeld in de betekenis van 'kans van slagen'. Die
zal, indien het werkelijk niet anders kan, blijken een zeer
goede kansberekening te zijn geweest. En zoiets KAN! :)

Mij lijkt het eerder een verkeerde beoordeling van jou kant,
dus. :) Het komt neer op het poneren van een feit dat geen
feit is of kan zijn. :)

Moet kunnen !

Bovendien scheer je alles over één kam door in meervoud even
alles op dezelfde wijze te willen beoordelen. Al zijn
opvattingen als vaststaande feiten ???? Zou ie wel willen.

Henk Elegeert