Van misdunk naar misdaad

Thu Feb 17 10:59:13 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Merci, Tjerk <tjouwstra at WXS.NL>, voor je ondersteunende woorden
 richting Erik -dat-is-jouw-mening- van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>.

 Ik schetste slechts het meest waarschijnlijke toekomstscenario. Dat het
 daarin niet goed afloopt met degene die door Erik op handen gedragen
 wordt, kan ik ook niet helpen. Ik ben natuurlijk geen racist omdat die
 persoon toevallig zwart is.

 Naarmate de toekomst verder weg ligt, neemt de waarschijnlijkheid van
 een scenario af -totdat er een tijdstip bereikt wordt waarop alles kan
 gebeuren (in de wetenschap noemt men dat moment de 'relaxatietijd').
 Een mening zit daar niet in verweven.

 Ik houd niet zo van meningen, juist omdat ze een mens van de feiten af-
 houden. Maar een verkeerde inschatting is natuurlijk best mogelijk.

 Richting Erik vroeg Tjerk:
>Maar wat is nu jouw mening?

 Precies. Net als Fritz zegt Erik daar nooit iets over. Als men gaat
 gissen, ligt rechts-radicalisme het meest voor de hand. Ik vermoed dat
 het gaat over die liberale jihad van al die parvenu's rond Hirsi Ali
 (daar zou dat republikeinse gedoe van Erik ook deel van uitmaken)...

 Maar we zullen het ook ditmaal wel weer niet horen, vrees ik.

 Marc Fluks, Amsterdam