politiek correct

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Tue Feb 15 19:56:10 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het verhaal zoals in de OP staat is echt bij de spinnen af.
Brandstichting, zeker als bekend is dat er mensen in het huis zijn, is
poging tot doodslag a raison van ettelijke jaren gevangenis (of niet?).

De verantwoordelijken die dit verhaal zo hebben laten gebeuren zouden
vervolgd moeten worden wegens verwijtbaar plichtsverzuim.

Is de burgemeester (resp korpsbeheerder) als baas van de politie niet
gewoon verantwoordelijk? Zou wat zijn, oneervol ontslag met
voorwaardelijke straf voor de burgemeester.....

En wat als de burgemeester gekozen is, wie ontslaat hem/haar dan? Toch
de koning(in)?

Bart Meerdink