Van misdunk naar misdaad...

Mon Feb 14 16:40:49 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Ik herinner me vaag dat jij destijds nogal fel tegen Fortuyn was.

 [Sterker nog: ik heb de opkomst van 'iemand als Fortuyn' op deze
  lijst voorspeld]

 Ja, dat is zo.

>Ben je 180 graden gedraaid?

 Neen hoor. Ik vond het prima dat Fortuyn vermoord werd.

>Is dat met Hirsi Ali ook mogelijk, schat je?

 We zullen zien.

 Je hoort mij niet zeggen dat Hirsi Ali vermoord moet worden (mag geloof
 ik ook niet meer - want: misdunk).

 Fortuyn was een idioot die door een gek vermoord werd. Van Gogh was een
 proleet die door een gek vermoord werd. Hirsi Ali is een gek die (van
 kindbeens af) wauwelt dat ze door jan-en-alleman vermoord dreigt te
 worden. Da's haar manier om mensen de vernieling in te helpen.

 Om de een of andere reden moeten wij uit het bovenstaande de conclusie
 trekken dat 'Nederland' bedreigt wordt door terroristen. Onzin !

 Er is geen enkele reden om zoiets te onderstellen. Het gaat steeds weer
 over politici die het slachtoffer zouden worden - terrorisme richt zich
 tegen de burger (treinen, stations, bioscopen, restaurants) en daar heeft
 niemand het over. Reden: daar wijst Hirsi Ali niet naar (en verwarde
 Ayaan denkt voor de ganse natie).

 Ik houd van voorspellen: Hirsi Ali steekt zichzelf ooit in het parlement
 in de fik. Tenzij ze bijtijds wordt opgenomen, uiteraard.

 Marc Fluks, Amsterdam