Mensen eruit bij het kadaster

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Tue Feb 8 23:58:36 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi Ger,

Ik ben dit eigenlijk heel erg met je eens. Hetzelfde speelde ook al bij de
afslanking van de rijksoverheid: op hetzelfde moment dat we van ouderen vragen
om te (blijven) solliciteren, stuurt Remkes ze met vervroegd pensioen. Punt is
wel trouwens dat de bonden bij dit soort sociale plannen nog altijd vragen om
een vervroegde uittredingsregeling, maar ik las vandaag dat bij Hewlett
Packard de omgekeerde weg is gevolgd: ouderen worden niet meer ontslagen bij
reorganisaties, jongeren moeten juist een plek ergens anders zoeken.
Innovatief, en ik ben er voor.
Nou gaat de politiek niet over sociale plannen en zo, en dat wil jij vast zo
houden. Maar toch...
Groeten,
Bert.