Keuze=Vrijheid onzin

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Feb 5 00:56:58 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou nou, Bart,

Die eerste zin heeft gewoon de functie van een hypothese, als begin van in
dit geval een essay, een inleiding op een vertoog etc. Ik snap niet wat
daar zo moeilijk aan is.

Eerder denk ik dat je een fanaat "keuze"mannetje bent en slachtoffer van de
cognitieve dissonantie. Ikzelf ben wel kritisch op dat keuze-gedoe, en wil
het wel eens van de psychologische kant bekijken. Vandaar mijn samenvatting
van dat Schwartz-artikel uit de NRC. Het is toch mooi als er ook eens wat
quasi-liberaal gezwets onderuit wordt gehaald. Of moeten wij ons alleen
maar richten op communistjes, fascistjes, rascistjes en populistjes? Een
GL-syndroom, meen ik.

hv,u
------

Kop op, een kritisch, en soms ook wat sceptisch mensch telt voor twee.