Opiniepeiling: Nederlanders wijzen Europese grondwet massaal af

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Feb 3 07:49:42 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik haak bij je in, Carlo. Mij verbaast het wel vaker dat mensen naief
geloven in wat niet-representatief  soc.wet. onderzoek mag heten
(nonprobability sampling: convenience, volunteer, opprtunistic, sound off).
Kennelijk is men dan onder de indruk van het aantal opiniegevers. Nou ja,
het is dan ook moeilijk voor mensen die heilig geloven in bijv. het
politiek referendum waar inderdaad het getal en niet de representativiteit
de doorslag geeft.
hv,u
-------