Keuze=Vrijheid onzin

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Feb 3 00:44:07 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

1. Schwartz reageert op de neoliberale propaganda die steeds de consument
als mikpunt heeft. Zijn conclusie blijft ook in jouw verhaal overeind.

2. Binnen de sociale wetenschappen vormen de experimentele en sociale
psychologie de "harde" disciplines. De kleine en weinige dingetjes die ze
bewijzen blijven meestal "hard" te zijn.

3. Het benadrukken van "meer keuzes" wordt onderuit gehaald.

4. Er komt een punt dat bij een zekere hoeveelheid keuzes de absolute omzet
zelfs daalt.

hv,u
------